Στο μέσον της δημοτικής περιόδου που ξεκίνησε με τις εκλογές του 2014, η δημοτική κίνηση «ΑΝΩ-ΚΑΤΩ στο Καλαμάκι» οργάνωσε εκδήλωση για να παρουσιάσει και να συζητήσει με τους δημότες τις δράσεις και τις προτάσεις της για τα μικρά και μεγάλα ζητήματα που αφορούν την πόλη μας.
Στις 19/3/2017, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου, η επικεφαλής Ελένη Μπελιά, αναφέρθηκε αναλυτικά στις παρεμβάσεις της Κίνησης και διατύπωσε τις προτάσεις της.
Μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο, τo «AΝΩ-ΚΑΤΩ στο Καλαμάκι» πολιτεύτηκε με βάση τις προγραμματικές του αρχές:  ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στην άσκηση και τον έλεγχο της εξουσίας, προώθηση της κοινωνικής αλληλεγγύης, υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών, προστασία των ελεύθερων δημόσιων χώρων, λειτουργία του Δήμου με διαφάνεια και ορθολογισμό.

Από τη θέση της Αντιπολίτευσης, με συνέπεια και υπευθυνότητα, το ΑΝΩ-ΚΑΤΩ άσκησε έλεγχο στη διοίκηση Κονδύλη, καταθέτοντας παράλληλα και τις προτάσεις του για όλα τα θέματα, που αφορούν τον Δήμο και τους πολίτες του Αλίμου.
Το ΑΝΩ-ΚΑΤΩ επεδίωξε και συνεχίζει τις προσπάθειές του για την ενημέρωση των δημοτών, η οποία καθίσταται περισσότερο αναγκαία και από το γεγονός ότι η παρούσα δημοτική αρχή έχει υποβαθμίσει τη διαβούλευση μαζί τους.

Στην εκδήλωση, παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι διαπιστώσεις της Δημοτικής Κίνησης για τις παραλείψεις ή τις αρνητικές ενέργειες της διοίκησης Κονδύλη.
Ενδεικτικά, στα θέματα της οικονομικής διαχείρισης διαρκώς επισημαίνουμε την ανάγκη σωστού προγραμματισμού, διαφανούς διαχείρισης και ορθολογικής χρήσης των χρημάτων. Στον Δήμο μας η πρακτική των απευθείας αναθέσεων είναι πολύ συνήθης και μάλιστα συχνά σε ίδιους εργολάβους, με επιβαρύνσεις στο τελικό κόστος, αφού δεν υπάρχει ανταγωνισμός, εκπτώσεις κλπ.
Αρνητικά καταγράφονται για τη Διοίκηση και τον Δήμαρχο και γεγονότα όπως η επιβολή των πιο ακριβών στα νότια προάστια δημοτικών τελών, η τοποθέτηση προϊσταμένων στον Δήμο από τον δήμαρχο και όχι, όπως προβλέπει ο νόμος, από τα υπηρεσιακά συμβούλια, η έλλειψη ενημέρωσης για το σημαντικό θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, η παράλειψη ενεργειών για την προστασία του Αρχαίου Θεάτρου Τραχώνων από την ίδρυση ιδ. ΚΤΕΟ παραπλεύρως αυτού, η μη θέσπιση νέου Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, η μη ενεργοποίηση της Πολεοδομικής Επιτροπής, οι στοχευμένες διώξεις κατά δημοτικών συμβούλων από το Πρόεδρο του Δ.Σ., ο αυταρχισμός και οι διώξεις κατά εργαζομένων του Δήμου, η ανάθεση πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, αντί του ΘΟΠΑΑ, σε νεοσύστατη Κοινωνική Συνεταιριστική Εταιρεία («έργο» ποσού 435 χιλ. ευρώ) ή στο αθλητικό σωματείο ΑΕΚΑ (215 χιλ. ευρώ), το αδικαιολόγητα υψηλό κόστος (συνολικά 285 χιλ. ευρώ) των διενεργούμενων εκδηλώσεων, η έλλειψη ενημέρωσης για τη διαπραγμάτευση του Δήμου σχετικά με την παραχώρηση του Παραλιακού Μετώπου, η μη παρουσίαση στο Δημοτικό Συμβούλιο της Έκθεσης των Ορκωτών Λογιστών για τον Θουκυδίδειο Οργανισμό Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΘΟΠΑΑ) και την Αναπτυξιακή Εταιρεία-ΑΔΗΠΑΛ, η μη δημοσίευση Ισολογισμών από τον ΘΟΠΑΑ και τους ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ, κ.λπ.
Απέναντι, σε αυτή την κατάσταση του Δήμου, που την εκτιμούμε ως εξαιρετικά αρνητική, το «ΑΝΩ-ΚΑΤΩ στο Καλαμάκι» παράλληλα με τις παρεμβάσεις του, έχει διατυπώσει και παρουσιάσει σειρά προτάσεων, που παρουσιάστηκαν και στην παραπάνω εκδήλωση και καταγράφονται αναλυτικά σε όλες τις δημοσιεύσεις που έχει κάνει στο μπλογκ της η Κίνηση.

Η πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, που ακολούθησε στην εκδήλωσή μας, δεν «έκλεισε» με το τέλος αυτής.
Θα συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις μας για κάθε μικρό και μεγάλο ζήτημα της πόλης μας.
Καλούμε τους συμπολίτες μας να δείξουμε έμπρακτα ότι με την ενεργή συμμετοχή μας και με τη δημοκρατική οργάνωση της τοπικής κοινωνίας εξασφαλίζουμε μια ουσιαστική σχέση με την πόλη  μας, με τον τόπο όπου γεννιόμαστε και ζούμε.


Ολόκληρη η ομιλία της Ελένης Μπελιά:

Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
Οργανώσαμε τη σημερινή εκδήλωση για να παρουσιάσουμε τις δράσεις της δημοτικής κίνησης “ΑΝΩ-ΚΑΤΩ στο Καλαμάκι” τα δυόμισι χρόνια της δημοτικής περιόδου που διανύουμε, να μιλήσουμε για τις προτάσεις μας πάνω στα σημαντικά ζητήματα της πόλης μας και να συζητήσουμε πάνω σε αυτά.
Από τη θέση της αντιπολίτευσης θα σχολιάσουμε το έργο της σημερινής διοίκησης του δήμου μας, με δήμαρχο τον κ. Κονδύλη, αφού ο θεσμικός μας ρόλος μάς επιβάλλει την άσκηση ελέγχου.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι του ΑΝΩ-ΚΑΤΩ, τρεις συνολικά, έχουν εναλλαγεί από τον Σεπτέμβριο του 2014 έως σήμερα: Δημήτρης Κλαυδιανός, Φανή Πύρζα και σήμερα η Αλέκα Γιαννούτσου με την Αμαλία Αθανασοπούλου.
Το ΑΝΩ-ΚΑΤΩ εκπροσωπήθηκε σε όλα τα διοικητικά συμβούλια με τα μέλη του Αμαλία Αθανασοπούλου, Τάκη Τρίμη, Κώστα Παπαδόπουλο, Θοδωρή Θαλασσινό, Αγγελική Τσάτση.

Τα μέλη της Κίνησης, καθένα με τον τρόπο του, παρόντα και αυτά και νομίζω ότι αξίζει αυτή η αναφορά σήμερα.
Όλες τις παρεμβάσεις μας, μέσα στο δημοτικό συμβούλιο και έξω, στην τοπική κοινωνία, τις διαπερνούν οι βασικές διακηρυκτικές αρχές μας:
● συμμετοχή των πολιτών στην άσκηση και τον έλεγχο της εξουσίας
κοινωνική αλληλεγγύη
υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών απέναντι στην εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοποίηση
λειτουργία με διαφάνεια και ορθολογισμό
υπεράσπιση των ελεύθερων δημόσιων χώρων – δωρεάν απρόσκοπτη χρήση τους με δημοτική μέριμνα και κοινωνικό έλεγχο
πρόταξη του γενικότερου κοινωνικού συμφέροντος εις βάρος των ιδιοτελών, μεγάλων ή μικρών, ιδιωτικών συμφερόντων
Με γνώμονα αυτές τις αρχές ασχολούμαστε με τα κοινά και καλούμε και τους συμπολίτες μας, εσάς, όλες και όλους, να δείξουμε στην πράξη ότι με την ενεργή συμμετοχή μας και τη δημοκρατική οργάνωση της τοπικής κοινωνίας εξασφαλίζουμε και μια ουσιαστική σχέση με την πόλη μας, τον τόπο όπου γεννιόμαστε και ζούμε.

Για αυτό και θεσμοί όπως η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, ενός συμβουλευτικού οργάνου στο οποίο συμμετέχουν συλλογικότητες της πόλης και πολίτες θα πρέπει να λειτουργεί με ουσιαστικό τρόπο και με πλήρη ενημέρωση. Σήμερα η Επιτροπή Διαβούλευσης, συγκαλείται κατά το τυπικό που προβλέπει ο Καλλικράτης. Ο χρόνος που δίνεται είναι ελάχιστος…
Η έννοια της διαβούλευσης, δηλαδή της πραγματικής συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων και της κατάθεσης προτάσεων, είναι εντελώς υποβαθμισμένη στον Άλιμο από τη σημερινή διοίκηση και αυτό έχει φανεί π.χ. από τις διαφωνίες κατοίκων που έχουν καταγραφεί εκ των υστέρων στο Δημοτικό Συμβούλιο σε ζητήματα πεζοδρομήσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ή από την άγνοια που έχουν οι περισσότεροι κάτοικοι για το νέο μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων, από την έλλειψη ενημέρωσης των κατοίκων για σημαντικά ζητήματα που επηρεάζουν τη ζωή και το μέλλον μας (αεροδρόμιο του Ελληνικού- παραλιακό μέτωπο).
Κάνουμε αναφορά εξ αρχής στη σημασία της ενημέρωσης και της συμμετοχής των πολιτών στη ζωή της πόλης μας. Και εννοούμε της συμμετοχής μας όχι ως καταναλωτών των όσων πουλάει η εκάστοτε διοίκηση, αλλά ως συνδιαμορφωτών αυτών των πολιτικών είτε μέσα από την άμεση συμμετοχή με πρωτοβουλίες είτε μέσα από την έμμεση συμμετοχή μας στα θεσμικά όργανα.
Επειδή πιστεύουμε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση, οι δήμοι, πρέπει να είναι τα κύτταρα ανάπτυξης της δημοκρατίας και της ενεργητικής συμμετοχής των πολιτών. Σήμερα ξέρουμε ότι μεγάλο μέρος των συμπολιτών μας παραμένει αμέτοχο στα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα και αυτό δυσχεραίνει την προσπάθεια για εκ βάθρων αλλαγές. Καμιά φορά και για τις πιο απλές αλλαγές!…
Επειδή οι δήμοι δεν μπορεί να ανταποκρίνονται μόνο στις υποχρεώσεις τους για τη φροντίδα της εικόνας της πόλης και του δημόσιου χώρου ή για την αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων, αλλά, ταυτόχρονα, να διαπαιδαγωγούν τους πολίτες σε μια δημοκρατική λειτουργία και να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των πολιτών. Να αποτελούν το υπόδειγμα διαφανούς λειτουργίας, συλλογικής λειτουργίας, ορθολογικής και διαφανούς διαχείρισης των δημόσιων οικονομικών. 

Ποια είναι τα σημαντικότερα θέματα που μας απασχόλησαν:

1. Οικονομική διαχείριση

Η οικονομική λειτουργία του Δήμου πρέπει να στηρίζεται στον σωστό προγραμματισμό (έγκαιρο και σύμφωνα με τις ανάγκες των κατοίκων του) στη διαφανή διαχείριση (πού και πώς διατίθεται και το τελευταίο ευρώ) και στην ορθολογική χρήση (με εξοικονόμηση χρημάτων για την κάλυψη όσο το δυνατόν περισσότερων αναγκών, πολύ περισσότερο μετά τις μεγάλες περικοπές που έγιναν το 2012 στην κρατική χρηματοδότηση).
Με έναν σωστό ετήσιο προγραμματισμό οι προμήθειες του Δήμου μπορούν να γίνονται συγκεντρωτικά με ανοιχτούς δημόσιους διαγωνισμούς, πετυχαίνοντας έτσι καλύτερες τιμές, διαφάνεια και δικαιοσύνη.
Στον αντίποδα, οι απευθείας αναθέσεις πρέπει να είναι η εξαίρεση, διότι σε αυτές δεν γίνεται έκπτωση πάνω στο αρχικό ποσό που προϋπολογίζει ο Δήμος. Στον Δήμο μας, όμως, οι απευθείας αναθέσεις, είναι μια πολύ συχνή πρακτική και μάλιστα συχνά σε ίδιους εργολάβους. Αυτό τι σημαίνει; στις απ΄ευθείας αναθέσεις δεν υπάρχει προσφορά με έκπτωση στο προϋπολογισθέν ποσό, επομένως και το τελικό κόστος είναι μεγαλύτερο.
Παράτυπη τραπεζική μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων του δήμου: τα χρήματα (7 εκατ.) μεταφέρθηκαν στην ΑΤΤΙΚΑ χωρίς διαγωνιστική διαδικασία κλειστών προσφορών, αλλά απλώς ζητώντας από τις τράπεζες να δώσουν προσφορές μόνον για το επιτόκιο καταθέσεων, η απόφαση ακυρώθηκε, επανήλθαν με τον ίδιο τρόπο, πριν από λίγους μήνες τα χρήματα με απόφαση του δημάρχου ενώ απαιτείται απόφαση ΔΣ επανήλθαν στην ΑΛΦΑ και πρόσφατα το ΔΣ αποφάσισε να πάει τα χρήματα στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων… Εμείς λευκό, γιατί διαφωνήσαμε με τη διαδικασία…
Πληρωμή επιδόματος εργαζομένων χωρίς απόδοση ασφαλιστικών εισφορών και παρακράτηση φόρου. Αν και το επισημάναμε στην αρμόδια υπηρεσία, αν και η νομική υπηρεσία ανέφερε στον δήμαρχο με ποιες διαδικασίες θα έπρεπε να αποδοθούν οι φόροι και οι εισφορές, δεν έγινε τίποτε. Για το θέμα έχουμε κάνει αναφορά στο σώμα ελεγκτών ΣΕΕΔΔ και το πόρισμα διαπιστώνει παραβάσεις νόμων και από υπηρεσιακούς και από αιρετούς. Δεν γνωρίζουμε τι έχει κάνει ο δήμος για να συμμορφωθεί. Όμως, τα χρήματα αυτά έχουν ήδη αφαιρεθεί από το ποσό που πήραν στο χέρι οι εργαζόμενοι.
Διάθεση υπέρογκων ποσών σε εκδηλώσεις: Θέλουμε να γίνονται εκδηλώσεις εορταστικές αλλά να μην κοστίζουν τόσο πολύ: έως τώρα έχουν δοθεί 285 χιλ. για εκδηλώσεις, με πρόχειρο διαγωνισμό και στην ίδια εταιρεία… Συγκριτικά με άλλους δήμους: χριστουγεννιάτικες εορτές: Άλιμος 75 χιλ. – Άγ. Δημήτριος 15 χιλ.
Υπόθεση κ. Πανούση, πρ. Δημ. Συμβούλου του κ. Κονδύλη, που συνελήφθη κατόπιν καταγγελίας συμβασιούχου ότι χρηματίστηκε. Εδώ αναμένουμε την απόφαση του δικαστηρίου. Πάντως, εμείς ζητήσαμε τότε ενημέρωση από τον δήμαρχο, ο οποίος μας είχε πει ότι με δική του εντολή είχαν μπει τα χρήματα ως χορηγία της Κοινωνικοσυνεταιριστικής Εταιρείας ΚΟΙΝΣΕΠ που είχε την ευθύνη τότε για τις δραστηριότητες του Θουκυδίδειου Οργανισμού, επικαλούμενος και τα πρακτικά της. Στο δημοτικό συμβούλιο ο κ. Κονδύλης είπε άλλα.

2. Ιδιωτικοποιήσεις με πολύ κόστος…

Οι παιδικοί σταθμοί έχουν υπογράψει σύμβαση με ιδιώτη (177 χιλ. ευρώ). Στον σχεδιασμό του δημάρχου είναι και η είσοδος ιδιωτικών εταιρειών καθαριότητας και φύλαξης και στα σχολεία, παρότι γίνονται προσλήψεις καθαριστριών από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης βάσει των αναγκών που οι ίδιες οι Σχολικές Επιτροπές καταγράφουν κάθε χρόνο. Η ανάθεση σε ιδιώτη εκτός του ότι περιορίζεται ο έλεγχος που ασκεί ο δήμος στην παρεχόμενη υπηρεσία κοστίζει και περισσότερο λόγω του κέρδους του ιδιώτη.
Η μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση στον δήμο μας είναι η λειτουργία του ΘΟΠΑΑ!

3. Έλεγχος Ορκωτών Λογιστών

Η σημερινή δημοτική αρχή ανέθεσε το 2015 σε εταιρεία ορκωτών λογιστών τον διαχειριστικό έλεγχο του ΘΟΠΑΑ και της Αναπτυξιακής Εταιρείας (ΑΔΗΠΑΛ) για τα προηγηθέντα έτη. Οι εκθέσεις αυτές παραδόθηκαν. Γιατί δε δημοσιοποιούνται; Γιατί δε συζητήθηκαν στην τελική μορφή τους από τα ΔΣ του ΘΟΠΑΑ και από το Δημοτικό Συμβούλιο; Αναμένουμε να γίνει η συζήτηση μετά και την ειδική παρέμβασή μας στο δημοτικό συμβούλιο.

4. Ισολογισμοί

Ο ΘΟΠΑΑ και οι ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ δεν έχουν δημοσιεύσει ποτέ έως σήμερα Ισολογισμό και αυτό είναι ευθύνη όλων των διοικήσεων του Δήμου. Η δημοσίευση των ισολογισμών θα ενισχύσει τη διαφάνεια και θα παράσχει αξιόπιστες πληροφορίες για την οικονομική διαχείρισή τους.

5. Μείωση δημοτικών τελών

Επομένως, με μία συνετή διαχείριση των οικονομικών θα είναι δυνατή και η μείωση των δημοτικών τελών, από των πιο ακριβών στη Νότια Αθήνα!
Γενικά για τα τέλη στο ΔΣ ζητήσαμε μείωση στα τέλη κατοικίας, στους αναπήρους, στις τρίτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες και στους μακροχρόνια ανέργους, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα μείωσης και μέσω μιας διαφορετικής διαχείρισης των απορριμμάτων για το οποίο θα μιλήσω λίγο παρακάτω.

 6. Κοινωνική αλληλεγγύη

Καταθέσαμε πρόταση για ίδρυση Κέντρου Κοινότητας για ευπαθείς ομάδες, η οποία έγινε δεκτή από τη διοίκηση.
Συγκεντρώσαμε είδη πρώτης ανάγκης και ρούχα, τα οποία διαθέσαμε στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου μας.
Πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με τους υπευθύνους της Παιδόπολης και παραδώσαμε γραφική ύλη.

7. Λειτουργία των υπηρεσιών

Εστιάσαμε στα εξής:
Στην αναγκαιότητα αναδιοργάνωσης των οργανικών θέσεων στον Δήμο και σύστασης οργανικών θέσεων στον Θουκυδίδειο Πολιτιστικό Οργανισμό (ΘΟΠΑΑ), Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο δήμος μας δεν αξιοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό του βάσει των προσόντων που έχει ο εργαζόμενος, ώστε να προσφέρει τις βέλτιστες υπηρεσίες στους πολίτες .
Στις αξιοκρατικές κρίσεις προϊσταμένων από τα υπηρεσιακά συμβούλια και όχι από τον δήμαρχο. Μία έκτακτη κατάσταση έχει αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα και για αυτό ελέγχεται ο δήμαρχος.
Στις προσλήψεις συμβασιούχων που θα μπορούσαν να γίνουν στον ΘΟΠΑΑ, βάσει της σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου, αλλά που δεν γίνονται επειδή δεν έχουν προβλεφθεί οι οργανικές θέσεις δασκάλων. Εμείς υποστηρίξαμε κάθε αίτημα της υπηρεσίας για προσλήψεις συμβασιούχων. Παραμένουμε σταθεροί στη μόνιμη και σταθερή εργασία. Στην καθαριότητα έχουν γίνει πολλές προσλήψεις, έχουν ανανεωθεί οι συμβάσεις και αυτό είναι εμφανές στην πόλη.

8. Για τον σχεδιασμό της πόλης μας

Ζητάμε ουσιαστική συμμετοχή των κατοίκων για το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) και την Κυκλοφοριακή Μελέτη (ΚΜ). Για το ΓΠΣ οργανώσαμε συζήτηση το 2015 στα γραφεία της Κίνησης με τον ίδιο τον μελετητή, αλλά ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί το τελικό στάδιο. Η ΚΜ εφαρμόζεται αποσπασματικά. Η πεζογέφυρα στη Λ. Ποσειδώνος εγκρίθηκε σε μία θέση που και οι ίδιες οι υπηρεσίες διαφωνούν, αλλά ο κ. Κονδύλης επιμένει ότι θα πρέπει να αποδεχθούμε την πρόταση του υπουργείου.
Έχει προχωρήσει σε δαπάνη 100 χιλ. ευρώ για αγορά οικοπέδου στη Θεομήτορος, χωρίς να γνωρίζουμε τον τελικό σχεδιασμό: θα ανοίξει η Λ. Θεομήτορος ως το Π. Φάληρο; Ποια συνεργασία έχουμε κάνει με τους γύρω Δήμους; Υπάρχει εν τέλει τελικός σχεδιασμός;
Παράνομες σταθμεύσεις σε πεζοδρόμια και παραλιακό μέτωπο.
Προστασία πρασίνου με αντικαταστάσεις των κομμένων δέντρων.
Για πολλά από αυτά τα θέματα, δεν παίρνουμε απαντήσεις.

9. Συγκοινωνιακό

Καταθέσαμε υπόμνημα στον ΟΑΣΑ, μετά από συνάντηση με τον πρόεδρό του, Τ. Ταστάνη, για καλύτερη εξυπηρέτηση του «Παλαιού» Αλίμου και της περιοχής Κυθήριων για πρόσβαση στο Μετρό και ίδρυση δημοτικής συγκοινωνίας.

10. Διαχείριση απορριμμάτων

Η διαχείριση των απορριμμάτων είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν το ΑΝΩ-ΚΑΤΩ, για την οποία έχουμε δημοσιοποιήσει αναλυτική πρόταση, με έντυπα αλλά και με ειδικές εκδηλώσεις. Τα ποσοστά ανακύκλωσης στους μπλε κάδους είναι πολύ χαμηλά, μόλις 4,5% στο σύνολο των παραγόμενων σκουπιδιών. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία υποχρεώνει έως το 2020 να φτάσει στο 50%.
Τα τελευταία δύο χρόνια η Περιφέρεια Αττικής έχει προχωρήσει σε ένα νέο σχέδιο διαχείρισης των απορριμμάτων, δημόσιου χαρακτήρα, με βάση τις παρακάτω αρχές: Μείωση – Επαναχρησιμοποίηση – Ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή, ξεχωριστά για κάθε υλικό και κομποστοποίηση των οργανικών. Επιπλέον η διαχείριση των απορριμμάτων μας θα γίνεται με διαδημοτική συνεργασία στη βάση της αρχής της εγγύτητας και διεκδικούμε ειδικό χώρο μέσα στο πρ. Αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Το ΑΝΩ-ΚΑΤΩ στο Καλαμάκι υιοθετεί τις παραπάνω αρχές του περιφερειακού σχεδιασμού. Με αυτές συμφωνεί κατ’ αρχήν και το Τοπικό Σχέδιο του Δήμου μας, που κατατέθηκε με πολύ μεγάλη καθυστέρηση (Ιούλιος 2016), χωρίς ουσιαστική συζήτηση μέσα στο συμβούλιο και με την ίδια την τοπική κοινωνία. Έτσι έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος για την ενημέρωση των κατοίκων. Επιπλέον, με προφανή -και ορθό- στόχο να αυξήσουμε τα ποσοστά ανακύκλωσης, οι έως τώρα παρεμβάσεις ενημέρωσης του Δήμου αφορούν, κυρίως, στη διανομή κάδων κομποστοποίησης και ανακύκλωσης, που, όμως, μοιράζονται από το ίδιο το γραφείο του δημάρχου, αντί από την αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος!
Είναι φανερό ότι η διοίκηση του κ. Κονδύλη δεν έχει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό: προετοιμασία των Υπηρεσιών Περιβάλλοντος, εκτενή ενημέρωση όλων των κατοίκων για τη μείωση της ποσότητας των απορριμμάτων και για τη διαλογή στην πηγή, που θα αλλάξει τις καθημερινές συνήθειές μας. Οι συνειδήσεις και οι συνήθειες δεν αλλάζουν εύκολα. Γιατί, επομένως, τόση ολιγωρία, όταν ήδη άλλοι δήμοι εφαρμόζουν εκτενώς το νέο σύστημα διαχείρισης;
Το καλοκαίρι του 2016 πέρασε τελευταίο και καταϊδρωμένο το τοπικό σχέδιο, χωρίς ουσιαστική διαβούλευση… Ποιος /α από εδώ μέσα γνωρίζει κάτι άλλο πέρα ίσως από τη διανομή των κάδων;
Τέλος έχουμε ζητήσει έναν νέο κανονισμό καθαριότητας, που θα διανεμηθεί σπίτι-σπίτι, αλλά ακόμα τον επεξεργάζονται…
Έχουμε πραγματοποιήσει συναντήσεις με τον αντιπεριφερειάρχη, κ. Καπάτη, για τα απορρίμματα αλλά και για να ενημερωθούμε πάνω στα έργα της Περιφέρειας (αντιπλημμυρικό Κανάρη, χλοοτάπητα γηπέδων, παρκέ στο κλειστό, αρχαιολογικός χώρος Τραχώνων, παραλία, πεζόδρομοι Αμπελάκια, πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής).

11. Προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς

● Αποτροπή ίδρυσης ιδιωτικού ΚΤΕΟ στο θέατρο Τραχώνων
Από την πρώτη στιγμή εναντιωθήκαμε στη λειτουργία ιδιωτικού ΚΤΕΟ στους Τράχωνες, δίπλα από το αρχαίο Θέατρο Ευωνύμου, ένα σημαντικό μνημείο της κλασικής περιόδου (μέσα του 4ου αιώνα π.Χ.)
Η εναντίωσή μας εκφράστηκε τόσο με προσφυγή στο Υπουργείο Πολιτισμού όσο και με αίτηση ακύρωσης της άδειας της Πολεοδομίας και προσωρινής αναστολής των εργασιών, με την σύμπραξη των παρατάξεων των κ.κ. Ορφανού και Τσαμπαρλή.
Αντίθετα, η διοίκηση του Δήμου μας με την έως σήμερα στάση της δείχνει ότι δεν είχε ούτε έχει την πολιτική βούληση να αποτρέψει τη λειτουργία του ΚΤΕΟ, αφού:
α. η συγκρότηση της Επιτροπής για την προστασία των αρχαιοτήτων της πόλης μας ουσιαστικά δεν λειτούργησε με στόχο την αποτροπή της ίδρυσης του ΚΤΕΟ.
β. το ομόφωνο αίτημα του δημοτικού συμβουλίου για άμεση συνάντηση του δημάρχου με την Υπουργό Πολιτισμού περιορίστηκε στην αποστολή ενός e-mail!
γ. η ανάθεση σε δικηγορικό γραφείο και μάλιστα με το ποσό των 6.000 ευρώ για την άμεση γνωμοδότηση και την εμπρόθεσμη άσκηση αίτησης ακύρωσης είναι οι ενέργειες της Διοίκησης που ακόμα περιμένουμε, ενώ οι προθεσμίες του νόμου έχουν εκπνεύσει!
Η δημοτική μας κίνηση θα αγωνιστεί μαζί με τον τοπικό σύλλογο και τους κατοίκους για να αποτραπεί η βάναυση πολιτιστική και περιβαλλοντική αλλοίωση που επιχειρείται, δυστυχώς, με την ανοχή της Διοίκησης του Δήμου.

12. Λειτουργία δημοτικού συμβουλίου

Ζητήσαμε και συνεχίζουμε να ζητούμε νέο κανονισμό, που θα κατοχυρώνει περισσότερο τη μειοψηφία και θα επιτρέπει την ανάπτυξη ουσιαστικού διαλόγου. Η παραίτηση της κ. Προυντζοπούλου σχετίζεται με την άρνηση του δημάρχου και την επιβολή της άποψής του στην κ. Προυντζοπούλου να μην διαβαστεί δική μας επιστολή.
Ζητάμε ενεργοποίηση της Πολεοδομικής Επιτροπής που συμβουλεύει το δημοτικό συμβούλιο, αλλά ο δήμαρχος αρνείται, επειδή είναι προφανής ο επιπλέον έλεγχος που θα ασκείται.
Ζητάμε επανειλημμένως τη λειτουργία της διαπαραταξιακής Επιτροπής Κοινωνικού Παντοπωλείου-Φαρμακείου.
Πλήθος ερωτημάτων μας προς τον δήμαρχο, προφορικών και γραπτών και για πολύ σημαντικά θέματα, παραμένουν αναπάντητα. Πρόκειται για απαντήσεις που χρειαζόμαστε για να ανταποκριθούμε καλύτερα στις υποχρεώσεις μας. Εδώ λέει και ένα ανέκδοτο ο κ. Κονδύλης: ότι εξαιτίας μας, οι υπηρεσίες δεν μπορούν να εργασθούν επειδή πρέπει να απασχολούνται για να μας απαντούν. Μα, αφού δεν απαντούν. Πώς τις καθυστερούμε;

13. Παραχώρηση παραλιακού μετώπου

Για μας τους Αλιμιώτες και τις Αλιμιώτισσες η παραλία που εκτείνεται μπροστά στην πόλη μας είναι ζωτικής σημασίας για την ποιότητα ζωής μας. Γι’ αυτό, πάγιο και πολύχρονο αίτημα του Δήμου μας ήταν να περιέλθει το παραλιακό μέτωπο στην Αυτοδιοίκηση.
Πρόσφατα, με νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ ΑΕ) αποφάσισε να παραχωρηθεί στον Δήμο Αλίμου η διοίκηση και διαχείριση των παρακάτω ακινήτων της παραλίας: α) Παραλία Ζέφυρος β) Α’ Αλίπεδο Αλίμου γ) Οργανωμένη Ακτή Αλίμου δ) Β’ Αλίπεδο Αλίμου. Για την παραχώρηση αυτή τέθηκαν από την ΕΤΑΔ ΑΕ όροι και συμφωνίες, που αναλήφθηκαν από τον Δήμο, όταν αποδέχτηκε την παραχώρηση με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου στις 24/9/2016, έναντι 530.000 ευρώ τον χρόνο. Το ΑΝΩ-ΚΑΤΩ ψήφισε υπέρ της παραχώρησης αυτής, παρότι είμαστε από θέση αρχής υπέρ της δωρεάν παραχώρησης.
Ήδη, όμως, από τον περασμένο Ιανουάριο επανήλθαμε στο θέμα, ζητώντας ενημέρωση για τον σχεδιασμό της διοίκησης του Δήμου και την πορεία της διαπραγμάτευσης. Επειδή, όμως, η διοίκηση και η διαχείριση της παραλίας πρέπει να γίνει κατά τρόπο, που θα εξασφαλίζει τον ουσιαστικό δημοτικό έλεγχο, έχουμε ζητήσει να γίνει συζήτηση μέσα στο δημοτικό συμβούλιο για το σχέδιο αξιοποίησης της παραλίας, κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα.
Το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό είναι πάγια θέση μας να μην ιδιωτικοποιηθεί και να αξιοποιηθεί ως χώρος πρασίνου, αναψυχής, πολιτισμού, τουρισμού με δημόσια διοίκηση και έλεγχο. Το σχέδιο της Lamda συμφερόντων Λάτση – που περιλαμβάνει σχεδόν 45% κατοίκηση, χωρίς τεκμηρίωση ότι είναι βιώσιμο – είναι ένα σχέδιο καταστροφικό για την περιοχή μας!

14. Προσφυγικό

Δείξαμε την έμπρακτη αλληλεγγύη στα θύματα πολέμου. Μέλη μας συμμετέχουν ως εθελοντές/ντριες, συγκεντρώσαμε υλικά και απαιτήσαμε από τον δήμαρχο να αντιμετωπίσει το προσφυγικό πρώτα και κύρια με όρους ανθρωπιστικούς, χωρίς ξενοφοβία. Προτείναμε να φιλοξενήσει ο δήμος μας παιδιά ασυνόδευτα, κάτι που εν τέλει οργανώθηκε από το αρμόδιο υπουργείο. Οργανώσαμε μια πολύ πετυχημένη εκδήλωση για το Κομπάνι και τη Γάζα.

15. Αντίσταση στον αυταρχισμό και τις διώξεις της διοίκησης κατά των εργαζομένων.

Αναδείξαμε ζήτημα απασχόλησης εργαζομένων στον ΘΟΠΑΑ χωρίς γραπτή σύμβαση, θέμα για το οποίο βρεθήκαμε αντιμέτωποι με απαράδεκτα ψεύδη και επιθέσεις από τη μεριά των διοικούντων. Απευθυνθήκαμε στην Επιθεώρηση Εργασίας, η οποία στη σχετική απάντηση ξεκαθαρίζει ότι κάθε εργαζόμενος πρέπει να έχει έγγραφη σύμβαση.  Είμαστε στο πλευρό των εργαζομένων του Δήμου μας, χωρίς να μας διαφεύγει ότι οι εργαζόμενοι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις. Σχετικά έχουμε εκδόσει διάφορες ανακοινώσεις.

16. Αναφορά του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου και της διοίκησης κατά δημοτικών συμβούλων

Καταγγείλαμε τις στοχευμένες πειθαρχικές διώξεις δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης. Έχει γίνει πολλή συζήτηση για αυτό. Ο στόχος αυτής της ενέργειας ήταν να αποπροσανατολίσει από τον έλεγχο που ασκείται αυτή τη στιγμή από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης αλλά και να μας παρουσιάσει σαν μια δύναμη δήθεν αφερέγγυα. Η διαδικασία δεν έχει τελειώσει, αν και ο δήμαρχος έκανε πίσω. Αναμένουμε πότε θα κληθούμε σε απολογία.

17. Τι πολιτισμό έχουμε – τι πολιτισμό θέλουμε

Ο Θουκυδίδειος Οργανισμός Πολιτισμού και Αθλητισμού Αλίμου (ΘΟΠΑΑ) πρέπει να έχει την ευθύνη λειτουργίας όλων των πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων της πόλης μας: οργάνωση τμημάτων παιδιών και ενηλίκων για χορό, μουσική, φωτογραφία, θέατρο κλπ, καθώς και αθλητικών τμημάτων στους χώρους που ανήκουν στον Δήμο (κολυμβητήριο-γήπεδα). Επίσης, ο ΘΟΠΑΑ είναι ο φορέας που πρέπει να αποφασίζει και να οργανώνει τις διάφορες εκδηλώσεις της πόλης.
Ο ΘΟΠΑΑ, όμως, έχει αναθέσει από καιρό τη λειτουργία όλων των προγραμμάτων του σε Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (ΚΟΙΝΣΕΠ) και σε ένα Αθλητικό Σωματείο. Συγκεκριμένα από το 2014, έναντι ποσού 443 χιλ. ευρώ, ανατέθηκαν τα προγράμματα σε νεοσύστατη ΚΟΙΝΣΕΠ «αγνώστων λοιπών στοιχείων», δηλαδή χωρίς να μας δίνονται το καταστατικό και οι σκοποί, χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία ή γνώση στο αντικείμενο, χωρίς καμία διαφάνεια ούτε στις προσλήψεις προσωπικού ούτε στον έλεγχο της ποιότητας των προγραμμάτων. Τα ζητήσαμε από το 2015 αλλά ποτέ δεν τα πήραμε… Τη σκυτάλη παρέλαβε το φθινόπωρο του 2015 ένα αθλητικό σωματείο, η Αθλητική Ένωση Καλαμακίου (ΑΕΚΑ), έναντι ποσού 215 χιλ. ευρώ, με τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά και με πλήρη πλέον αδιαφάνεια. Βεβαίως το αθλητικό σωματείο εισπράττει και όλες τις συνδρομές. Όλα γίνονται με τη σφραγίδα του ΘΟΠΑΑ. Και σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαμε, χωρίς να υπάρχουν έγγραφες συμβάσεις για όλους τους δασκάλους.
Και στις δύο περιπτώσεις μπορούσε ο Δήμος να έχει κάνει όλες τις ενέργειες και να ζητήσει προσλήψεις συμβασιούχων, όπως κάνουν πολλοί άλλοι Δήμοι. Αλλά δεν το κάνει, γιατί δεν μπορεί. Και δεν μπορεί γιατί καμία διοίκηση έως τώρα δεν έχει φροντίσει ο ΘΟΠΑΑ να έχει οργανικές θέσεις δασκάλων, ώστε να μπορεί μέσα από τις προσλήψεις συμβασιούχων του Υπουργείου Εσωτερικών να λειτουργήσει τα τμήματά του.
Επιπλέον, όλες οι εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου (χριστουγεννιάτικες και αποκριάτικες), απίστευτου κόστους 285 χιλ. ευρώ, δεν περνούν από την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) του ΘΟΠΠΑ ούτε υπάρχει συμμετοχή στον προγραμματισμό και την οργάνωσή τους, αλλά ανατίθενται σε συγκεκριμένη εταιρεία με δική της επιλογή προγραμμάτων! Μιλάμε, δηλαδή, για μια ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του ΘΟΠΑΑ.
Εμείς, πρώτα από όλα θέλουμε το αυτονόητο, δηλαδή να συμμετέχει το ΔΣ του Οργανισμού στον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων. Σήμερα όλα έχουν σχέση με τον πολιτισμό, γίνονται εν αγνοία του ΔΣ!
Με πλήρη διαφάνεια, με ουσιαστική και συλλογική λειτουργία του ΘΟΠΑΑ καθώς και με την ενεργή συμμετοχή όλων των συλλογικών φορέων και σωματείων της πόλης μας, μπορεί να παραχθεί πολιτιστικό έργο υψηλής αισθητικής αξίας.

Στα γραφεία μας και σε δημοτικούς χώρους έχουμε διοργανώσει μουσικές – θεατρικές και κινηματογραφικές εκδηλώσεις.
Τέλος, γνωρίζετε ίσως ότι έχουν δημοσιευθεί οι προτάσεις της ομάδας έργου για αλλαγές στον νόμο “Καλλικράτης” του 2010, που διέπει την τοπική αυτοδιοίκηση και με τον οποίο έχουμε σοβαρότατες διαφωνίες… Ευελπιστούμε ότι η επόμενη εκδήλωση του ΑΝΩ-ΚΑΤΩ θα αφορά το θέμα των αλλαγών στην τοπική αυτοδιοίκηση!

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.

 

Advertisements