Λάβαμε από τον κ. Δημήτρη Δόγκα, εκπαιδευτικό και τέως πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Αλίμου, επιστολή με θέμα: «Απάντηση στους ισχυρισμούς της προέδρου της Σχολ. Επιτροπής Δ/βάθμιας Αλίμου στη συνεδρίαση της 27-10-2015 του Δ.Σ. Αλίμου» την οποία και δημοσιεύουμε:

kath2

Αγαπητοί συνάδελφοι, γονείς, φίλοι,
Προκειμένου να ενημερωθείτε σε θέματα της αρμοδιότητάς σας, σας κοινοποιώ καταγγελία μου κατά της προέδρου της Σχολ. Επιτροπής Δευτεροβάθμιας κας Σύρμα Θεοδώρας, καθώς και τα σχετικά συνημμένα έγγραφα και βίντεο με το απόσπασμα από την αντίστοιχη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της 27ης Οκτ. 2015. Τούτο, επειδή πιστεύω πως κάθε άδικη πράξη που συμβαίνει πλάι μας, οφείλει να εξεγείρει τις συνειδήσεις μας ως ελεύθερων πολιτών, αν δεν θέλουμε να βιώνουμε περαιτέρω την παρακμή μιας κοινωνίας επίπεδης, χωρίς το ανάγλυφο αρχών και αξιακών προταγμάτων. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν το άδικο συμβαίνει στο χώρο της παιδείας, τότε χρειάζεται το μέγιστο των ηθικών μας αντιστάσεων, ώστε να μην αφήσουμε κανένα λεκέ να λερώνει το στυπόχαρτο των παιδικών συνειδήσεων και να αποδείξουμε με τις πράξεις μας αυτά που με τα λόγια διδάσκουμε. Επιπλέον, οφείλω να απαντήσω στα όσα πρωτοφανή ισχυρίστηκε η κα Σύρμα εντός του δημοτικού Συμβουλίου, επειδή για λόγους διαδικαστικής τυπικότητας δεν μου δόθηκε αυτή τη δυνατότητα κατά την διάρκεια της συζήτησης.

Αγαπητή λοιπόν κα πρόεδρε:

1. Ισχυρίζεστε ότι με περισσή ευαισθησία προσπαθήσατε να μην εκθέσετε την ατυχή καθαρίστρια, προωθώντας σιωπηλά την απόλυσή της. Αντίθετα κατηγορείτε τους καθηγητές και τον υπογράφοντα, ότι δημοσιοποιώντας το θέμα,… με περισσή αναλγησία την εκθέσαμε!!! Ατυχώς όμως εσείς το κάνατε τόσο σιωπηλά που δεν το έμαθε ούτε η ίδια, ούτε τον Ιούνιο του 2015 όπως θα έπρεπε αν δικαίως απολυόταν, ούτε καν τον Σεπτέμβριο. Ίσως για να μην εκτεθεί στα δύο ανήλικα παιδιά της ότι έμεινε άνεργη… Σε όσους παρακολουθούν το θέμα μένει να διαπιστώσουν αν κάπου υπάρχει και περίσσεια υποκρισίας.

2. Ισχυρίζεστε, με την συνηγορία μάλιστα της κας Σιμητροπούλου, ως πλέον ειδικής σε νομικά θέματα, ότι η επιλογή των καθαριστριών είναι αποκλειστικό προνόμιο της προέδρου, η οποία δρα ‘κατά την απόλυτη κρίση της’. Πρόκειται για πλάνη ή για ψεύδος από πρόθεση; Γιατί αν πράγματι πιστεύετε αυτά που λέτε, οφείλετε να απαντήσετε σε δύο κρίσιμα ερωτήματα, ώστε η πεποίθησή σας να έχει λογικό αίτιο.
α) Με ποιο νομικό κείμενο αιτιολογείτε τους ισχυρισμούς σας για τα ειδικά προνόμια της προέδρου ως ‘αυθεντίας’;
β) Ποιο κριτήριο διαθέτετε ώστε η κρίση σας για το έργο της καθαρίστριας να μην είναι αυθαίρετη; Απαντώ λοιπόν με την γνώση των περίπου 35 χρόνων που υπηρετώ έντιμα και ευδόκιμα την εκπαίδευση, από θέσεις ευθύνης ή μη, ως εκπαιδευτικός είτε ως αιρετός:
α) Κανένα απολύτως νομικό κείμενο δεν δικαιολογεί τις δοξασίες σας. Κανείς νόμος δεν αναφέρεται στην ‘αυθεντία’ της προέδρου αλλά μόνο στις αρμοδιότητες του ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ οργάνου ‘Σχολ. Επιτροπή’, του οποίου τις αποφάσεις η πρόεδρος οφείλει να εκπροσωπεί. Ουδείς νόμος σας επιτρέπει να μετατρέπετε τις δημοκρατικές διαδικασίες ενός συλλογικού οργάνου, σε αυθαιρεσία της προέδρου του. Σας παραπέμπω λοιπόν στον βασικό νόμο 1566/85, στην αιτιολογική του έκθεση και στο συνοδευτικό Π.Δ., όπου περιγράφονται οι αρμοδιότητες, ο χαρακτήρας και ο σκοπός του οργάνου, καθώς και στην σύμβαση που υπογράψατε για τις καθαρίστριες, ως ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ του Ν.Π.Δ.Δ. (στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου).
β) Ομοίως κανένα προσωπικό κριτήριο διαθέτετε για να κάνετε προσωπικές αξιολογικές κρίσεις για οποιαδήποτε εργασία που αφορά στη σχολική ζωή, ούτε βεβαίως και αρμοδιότητα αφού δεν έχετε θέση στη διοικητική πυραμίδα της δημόσιας εκπαίδευσης. Τυπικά δεν δικαιούστε χωρίς άδεια να περιφέρεστε καν στους σχολικούς χώρους κατά την ώρα της λειτουργίας τους. Κριτήριο μπορούν να διαθέτουν μόνο τα όργανα διοίκησης του σχολείου, τα οποία έχουν την αρμοδιότητα να αναθέτουν, να καθοδηγούν, να εποπτεύουν και να αξιολογούν το έργο όλων των εργαζομένων εντός του σχολείου, όπως και των καθαριστριών. Άρα μόνο μετά από επίσημη και τεκμηριωμένη εισήγηση αυτών, μπορεί η Σχολική Επιτροπή ως συλλογικό όργανο να σχηματίσει άποψη για το έργο τους. Σας θυμίζω επίσης ότι με διαδοχικές εγκυκλίους του υπουργείου ή του εκάστοτε εποπτευομένου φορέα, ζητείται να μην θεωρούνται κενές οι θέσεις των καθαριστριών όταν λήγει η σύμβασή τους, εκτός αν υπάρχει τεκμηριωμένος λόγος για το έργο τους (να λοιπόν γιατί ο όρος ‘απόλυση’ έχει νόημα).

3. Ισχυρίζεστε ότι ‘δεχόσασταν επί ένα χρόνο καθημερινά τηλεφωνήματα από γονείς και μαθητές που διαμαρτύρονταν για το έργο και τη συμπεριφορά (!!) της συγκεκριμένης καθαρίστριας’. Εδώ δεν χρειάζεται καν να θέσω το ερώτημα. Απαντώ ευθέως: ‘Ψέμα από πρόθεση’. Επιχειρείτε δηλ. να ντύσετε την γύμνια σας από την έλλειψη κριτηρίου αξιολόγησης για την άδικη κρίση που ήδη κάνατε, με τα δήθεν καθημερινά τηλεφωνήματα που δεχόσασταν. Και δεν αντιλαμβάνεστε ότι προσπαθώντας έτσι να κρύψετε την γύμνια των επιχειρημάτων σας, απεκδύεστε το πλέον ακριβό ένδυμα της ηθικής και δίκαιης κρίσης που απαιτεί ο ρόλος σας!!! Γιατί ποιος γονιός, αν πράγματι τηλεφώνησε κάποιος, διαθέτει το κριτήριο της κρίσης, το οποίο ούτε σεις μπορείτε να διαθέτετε; Και ποιος έντιμος άνθρωπος μπορεί να δεχθεί τέτοιου είδους κριτήρια από δημόσιους λειτουργούς για να κρίνονται οι ζωές των ανθρώπων; Και γιατί άραγε δεν τον παραπέμψατε στην Δ/νση του σχολείου όπως οφείλατε να κάνετε; Για την ιστορία αναφέρω πως ούτε και ο σύλλογος γονέων του σχολείου γνωρίζει κάτι για όλα αυτά. Και βεβαίως ο καθένας διερωτάται κα Σύρμα, αν και σεις αξιολογείστε στην εργασία σας δια ανωνύμων τηλεφωνημάτων. Γιατί εδώ κάθε εργασιακό ή ατομικό δικαίωμα έχει πάει περίπατο.

4. Ισχυρίζεστε ότι οι ίδιοι γονείς σας ανέφεραν, πως δεν καταγγέλλουν επωνύμως την καθαρίστρια επειδή δήθεν αυτή ‘προστατεύεται’. Και πάλι ψέμα από πρόθεση αλλά και παραπλανητικό τρικ. Με το κόλπο των δήθεν ανώνυμων τηλεφωνημάτων επιχειρείτε να πλήξετε ηθικά την προσπάθεια συμπαράστασης σε έναν άνθρωπο που αδικείται από εσάς προσωπικά. Επειδή γνωρίζετε ότι μόνο λόγω της ηθικής τους στάσης μπορεί κάποιοι να υπερασπίζονται μια γυναίκα που δεν έχει τίποτα να τους προσφέρει ως αντάλλαγμα και που είναι απολύτως μόνη με τα δύο της παιδιά και τον σύζυγο. Στον ισχυρισμό σας αυτό δεν αισθάνομαι καν την ανάγκη να απαντήσω. Γιατί τα περί δήθεν καθημερινών και επί ένα χρόνο ανωνύμων τηλεφωνημάτων, είναι όχι μόνο αυταπόδεικτα ψέματα, αλλά αποτελούν από μόνα τους αθλιότητες, όταν αφορούν σε εργασιακά δικαιώματα, σε ανοίκειες κρίσεις για την υπηρεσιακή επάρκεια καταξιωμένων επαγγελματικά εκπαιδευτικών ή στην τιμή και στην υπόληψη ανθρώπων. Ανήκουν σε άλλες αλήστου μνήμης εποχές και είναι πρακτικές οριστικά καταδικασμένες στην συνείδηση των Ελλήνων πολιτών.

5. Τέλος ισχυρίζεστε ότι οι καθηγητές που υπέγραψαν (τους πήρα τις υπογραφές όπως λέτε) είναι 13 επί συνόλου 40. Δεν θέλω να χαρακτηρίσω ψέμα από πρόθεση και αυτόν τον ισχυρισμό. Δέχομαι απλά ότι μπερδευτήκατε στο μέτρημα. Οι υπογραφές είναι 24 επί συνόλου 28 που ήταν παρόντες τότε στο σχολείο και δύο μόλις νεοφερμένων. Τα περί νομιμότητας ή μη του εγγράφου τα ξεπερνώ επειδή είναι ζητήματα εσωτερικά του συλλόγου. Παρατύπως λάβατε πληροφορίες για κάτι το οποίο δεν αντιλαμβάνεστε πλήρως και που εν τέλει δεν κάνει λιγότερο άδικη την πράξη σας, ούτε ακυρώνει την κρίση των καθηγητών, τόσο για την καθαρίστρια όσο και για την προσωπική σας στάση.

Τέλος επιθυμώ να θέσω μερικά ερωτήματα που απαιτούν επίσης τεκμηριωμένη απάντηση:
Με ποια σκοπιμότητα και δικαίωμα, δεν ενημερώσατε διόλου την Σχολική Επιτροπή για τις προθέσεις σας, αφ ενός μεν να διώξετε μια καθαρίστρια, αφετέρου δε να προσλάβετε μιαν άλλη συγκεκριμένη στη θέση της;
Με ποιο δικαίωμα δεν το κάνατε αυτό ούτε μετά την 5η Οκτωβρίου, όταν παρουσιάσθηκα στην Επιτροπή με την επιστολή των συναδέλφων μου ανά χείρας, όπου αποφασίστηκε να μην συζητηθεί το θέμα ως έκτακτο αυθημερόν αλλά λίγες μέρες αργότερα;
Θεωρείτε τάχα ότι τα μέλη της επιτροπής δεν είναι συνυπεύθυνα εξίσου με σας, για τους ατυχείς προσωπικούς σας χειρισμούς, ακόμα και για την ανοχή ή τη σιωπή τους;
Προς τι η σπουδή να κλείσετε σύμβαση με την αντικαταστάτρια δίδοντας άνω των 18 αιθουσών σε μία συγκεκριμένη καθαρίστρια, όταν το ανώτερο επιτρεπτό είναι οι 18;

Τέλος αγαπητή κα πρόεδρε,
επιθυμώ να σας βεβαιώσω ότι στο βάθος του χρόνου σημασία δεν έχουν μόνο τα αποτελέσματα των πράξεών μας, το πόσα και ποια μικροσυμφέροντα ικανοποιήσαμε ή τα κέρδη και οι ζημίες που τυχόν είχαμε. Αλλά πρωτίστως το διακύβευμα που εμείς οι ίδιοι θέσαμε σε κάθε μικρό ή μεγαλύτερο αγώνα μας, οι αρχές και οι αξίες που υπηρετήσαμε, τα επιχειρήματα που προτάξαμε για να υπερασπιστούμε τις θέσεις μας. Όλα τούτα είναι τα άσβηστα χνάρια που αφήνουμε πίσω μας να διαγράφουν την ατομική μας μικρή τροχιά μέσα στον απέραντο χρόνο. Όλα αυτά σηματοδοτούν την δική μας προσωπική ιστορία που δεν είναι διόλου ασήμαντη κι ας είναι μικρή. Ιδιαίτερα όσοι θέλουν να λένε ότι ασχολούνται με την πολιτική και ακόμα περισσότερο με την παιδεία, πρέπει να έχουν την πεποίθηση ότι όλες οι μικρές αυτές προσωπικές ιστορίες, συνθέτουν εν τέλει την συλλογική συνείδηση της κοινωνίας μας, που ταξιδεύει κι αυτή μέσα στο χρόνο. Από την προσωπική μας ιστορία λοιπόν όλοι κρινόμαστε, και εγώ για την διαδρομή μου επί πολλά μου χρόνια στην εκπ/ση ή στην αυτοδιοίκηση και σεις από την ιστορία που σήμερα γράφετε στους ίδιους χώρους. Και λυπάμαι, γιατί όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι οι τροχιές μας τέμνονται σήμερα αλλά δεν συμπορεύονται. Επειδή το διακύβευμα της δημόσιας παρουσίας μας είναι εντελώς διαφορετικό. Εσείς δείχνετε να αγωνιάτε για τη δικαίωση ενώ εγώ για το δίκαιο. Και αυτά τα δύο απέχουν μεταξύ τους όσο το όφελος από την αρετή.
Κι αν σήμερα κάποιοι δεν ‘κοιτάμε μόνο τη δουλειά μας’ και φωνάζουμε λίγο παραπάνω, είναι γιατί λίγο παραπάνω ίσως νοιαζόμαστε για την αρετή απ ότι για ‘την δουλειά μας’. Επειδή χωρίς το δίκαιο αρετή δεν υπάρχει και η ίδια η παιδεία χάνει τον σκοπό της. Γι αυτό και ζητάμε την αρετή από όλους τους εμπλεκομένους στο χώρο της παιδείας και ιδιαίτερα τους συναδέλφους μου. Και παρακαλούμε να συνεχίσουν να την αναζητούν επίμονα, ανεξάρτητα από τα πρόσωπα που στελεχώνουν κάθε φορά τα όργανα ή τις σχέσεις που έχουν με αυτά. Να μην επιτρέπουν ποτέ τον εκφυλισμό της αρετής σε ωφέλεια, αποδεχόμενοι άδικες, αυθαίρετες ή επιλεκτικές πράξεις. Ούτε να αποδέχονται έναντι ανύπαρκτων ανταλλαγμάτων, την μετουσίωση των σχέσεων αξιών ανάμεσα σε θεσμούς της παιδείας, σε δημοσιοσχεσίτικες συναλλαγές προσωπικών σκοπιμοτήτων και οφέλους.

Με εκτίμηση
Δημήτρης Δόγκας


Η έντονη γραφή και η υπογράμμιση στην παραπάνω επιστολή είναι δικιά μας.

Η επιστολή είχε τα παρακάτω συνημμένα:
1. Καταγγελία κατά της προέδρου της Σχολ. Επιτροπής Δ/βάθμιας Αλίμου
2. Η από 30-09-2015 επιστολή των καθηγητών του 4ου ΓΕΛ Αλίμου
3. Η από 28-09-2015 επιστολή της Δ/ντριας του 4ου ΓΕΛ Αλίμου
4. Βίντεο με το σχετικό απόσπασμα από την συνεδρίαση του Δ.Σ. Αλίμου της 27-10 2015

Advertisements