???

Ο μαθητικός πληθυσμός του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Αλίμου συρρικνώνεται όλο και περισσότερο. Η κύρια ευθύνη ανήκει στο υπουργείο Παιδείας το οποίο δεν έχει σταθερή πολιτική για την τεχνική εκπαίδευση με αποτέλεσμα όλα τα ΕΠΑΛ να αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα. Δευτερεύουσα ευθύνη έχει ο δήμος Αλίμου ο οποίος δεν έχει φροντίσει να στεγάσει το ΕΠΑΛ σε σύγχρονο διδακτήριο με αποτέλεσμα ο χώρος όπου στεγάζεται το σχολείο να είναι κάθε άλλο παρά ελκυστικός. Μετά τα τελευταία γεγονότα -που περιγράφονται παρακάτω- γίνεται όλο και πιο πιθανό η κατάργηση του ΕΠΑΛ Αλίμου. Ένα τέτοιο γεγονός θα έχει ανεπανόρθωτα αποτελέσματα στον δήμο μας. Ο μαθητικός πληθυσμός του Αλίμου δεν θα έχει εύκολη πρόσβαση σε δομές της δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ ο δήμος θα χάσει οποιαδήποτε πρόσβαση στο οικόπεδο της ΔΕΜΕ στον Άγιο Παντελεήμονα. Ο δήμος Αλίμου είναι προ των ευθυνών του. 

Την περασμένη Τρίτη 7/10 ανακοινώθηκε στους μαθητές και στις μαθήτριες του ΕΠΑΛ Αλίμου ότι δύο τμήματα ειδικότητας της Γ’ τάξης και ένα τμήμα τομέα της Β’ τάξης δεν θα λειτουργήσουν λόγω μειωμένου αριθμού μαθητών. Οι μαθητές που ανήκουν στα τμήματα αυτά πρέπει να μετακινηθούν στα ΕΠΑΛ των όμορων δήμων. Από την Τετάρτη 8/10 το ΕΠΑΛ είναι σε κατάληψη.
Για την κατάσταση αυτή ενημερώθηκε το δημοτικό συμβούλιο την Τετάρτη 8/10 από την ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας και την Ένωση Γονέων. Την επομένη ( Πέμπτη 9/10) έγινε παράσταση διαμαρτυρίας στην Δ’ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή μαθητών και καθηγητών του ΕΠΑΛ, εκπροσώπων της Ένωσης Γονέων, της ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας καθώς και του προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας εκ μέρους του δήμου. Από την Παρασκευή 10/10, η ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας βρίσκεται σε επικοινωνία με τις άλλες ΕΛΜΕ της Αττικής με στόχο να γίνει μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου στις 2μμ.

Τι προβλέπεται από την νομοθεσία:

Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών στα τμήματα ειδικότητας της Γ’ τάξης είναι 8 μαθητές και στα τμήματα τομέα της Β’ τάξης 12 μαθητές. Σε περίπτωση που σε δύο ή περισσότερα ΕΠΑΛ δεν συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος τομέα ή ειδικότητας, τότε με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ορίζεται η σχολική μονάδα στην οποία θα λειτουργήσει το τμήμα. Η επιλογή της μονάδας γίνεται με κριτήρια την πληρότητα και την επάρκεια του αντίστοιχου εργαστηριακού εξοπλισμού και δευτερευόντως τη χωροταξική εξυπηρέτηση των μαθητών. Μόνο στα ΕΠΑΛ που βρίσκονται σε νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές μπορεί να ορίζεται και μικρότερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα και οι εισηγήσεις γι’ αυτά πρέπει να τίθενται για έγκριση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης το αργότερο έως τις 18 Οκτωβρίου.
Μέχρι και την προηγούμενη σχολική χρονιά η διοίκηση της Εκπαίδευσης επέτρεπε τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων.
Τι άλλαξε φέτος;
Τι είναι αυτό που την κάνει να στέλνει μαθητές να φοιτήσουν στα όρια Αργυρούπολης και Γλυφάδας;
Γιατί εξαναγκάζονται οι μαθητές να παίρνουν δύο και τρία λεωφορεία για να πάνε σχολείο;
Έχει αναλογιστεί η διοίκηση της Εκπαίδευσης τον κίνδυνο ότι κάποιοι από τους μαθητές που εξαναγκάζονται σε μετακίνηση μπορεί και να διακόψουν τις σπουδές τους;
Αυτό που ζητάνε οι μαθητές σε επιστολή τους είναι να αντιμετωπιστούν ως άνθρωποι και όχι ως λογιστικοί αριθμοί. Η διοίκηση της Εκπαίδευσης (διευθύντρια Δ’ Αθήνας και περιφερειακός διευθυντής Αττικής) οφείλει να αντιμετωπίσει το θέμα με κριτήρια παιδαγωγικά και όχι γραφειοκρατικά!

Μπορεί κάποιος να πει ότι με τον τρόπο αυτό εξοικονομείται εκπαιδευτικό προσωπικό…
Καταρχάς, το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό υπάρχει στο ΕΠΑΛ Αλίμου. Επιπλέον, από πληροφορίες που έχει η εκπαιδευτική κοινότητα, η μετακίνηση των μαθητών σε “γειτονικά” ΕΠΑΛ θα δημιουργήσει ανάγκη επιπλέον προσωπικού σε αυτά.
Συγκεκριμένα, ένα από τα τμήματα που θα δημιουργηθούν στα σχολεία υποδοχής θα ξεπεράσει το ανώτατο όριο των 25 μαθητών με αποτέλεσμα να “σπάσει” σε δύο… Δύο λειτουργούν και τώρα αλλά σε διαφορετικά σχολεία…
Στα άλλα δύο τμήματα που θα δημιουργηθούν, θα αυξηθούν οι μαθητές τόσο που στα εργαστηριακά μαθήματα, θα μπαίνουν δύο καθηγητές ειδικότητας.
Με βάση τα στοιχεία αυτά ο στόχος της διοίκησης της Εκπαίδευσης να “εξοικονομήσει” έστω και μία διδακτική ώρα είναι ανεδαφικός.
Τέλος, υπάρχει η πληροφορία ότι δεν έχει ζητηθεί από τη διοίκηση της Εκπαίδευσης να “συγχωνευθούν” άλλες ειδικότητες σε ΕΠΑΛ της περιοχής.
Όλα τα παραπάνω γεννούν επιπλέον ερωτήματα…
Μήπως ο στόχος δεν είναι να εφαρμοστεί ο νόμος “κατά γράμμα” αλλά η μελλοντική κατάργηση του ΕΠΑΛ Αλίμου;

Advertisements