«ΕΚΠΟΙΗΣΗ» ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΕΣΩ ΤΑΙΠΕΔ.

marina-floisbou_0Συζητήθηκε στις 5/4/2013 στην  Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, η αίτηση ακύρωσης, που υπέβαλαν δημότες και κάτοικοι Αλίμου, (ανάμεσά τους και οι δημοτικοί σύμβουλοι, Δημήτρης Κλαυδιανός, Ελένη Μπελιά και ο πρώην δημοτικός σύμβουλος Αριστείδης Θωμόπουλος) για την ακύρωση της μεταβίβασης της Μαρίνας Αλίμου  (του Λιμένα αλλά και της χερσαίας ζώνης ) στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό  την εν συνεχεία «πώλησή» της, σε ιδιώτες διά της μεθόδου των μακροχρόνιων συμβάσεων παραχώρησης.

Ανάμεσα στους λόγους της ακύρωσης, επισημάνθηκε  ιδιαίτερα ότι με την προσβαλλόμενη πράξη επιχειρείται η απαλλοτρίωση ενός δημόσιου κοινόχρηστου πράγματος, που έχει κατασκευαστεί  με δημόσια δαπάνη (στη θέση μιας μοναδικά όμορφης παραλίας, που μπαζώθηκε) και εξυπηρετεί λειτουργίες, που έχουν τεθεί στην άμεση διάθεση για χρήση του κοινού, όπως κατεξοχήν συμβαίνει με τη χερσαία ζώνη της Μαρίνας Αλίμου, όπου έχουν αναπτυχθεί κοινόχρηστοι χώροι, που επιτρέπουν την ελεύθερη πρόσβαση για αναψυχή των κατοίκων (διάδρομοι – περιπάτου, νησίδες πρασίνου, εγκαταστάσεις αθλητικών δραστηριοτήτων κλπ) αλλά και τον ίδιο τον Λιμένα, που πωλείται μολονότι και σήμερα αποφέρει έσοδα από τον ελλιμενισμό σκαφών, που πλειοψηφικά είναι μικρά μη επανδρωμένα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.

Όλα αυτά, συμβαίνουν για να αποκτήσει το Κράτος ένα πρόσκαιρο – εφάπαξ ταμειακό όφελος (δηλαδή, σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στο -απροσδιόριστου μεγέθους- χρέος) αλλά και οι ιδιώτες κέρδη δυσανάλογα με το κεφάλαιο που θα επενδύσουν, αν κρίνουμε από τις πρώτες ενδείξεις για τα ποσά, που φέρεται ότι θα αποτελέσουν τη τιμή απόκτησης των περιουσιακών αυτών στοιχείων.

Σε κάθε περίπτωση είναι βέβαιο ότι με την επιχειρούμενη «μεταβίβαση»  θα παύσει και για τη Μαρίνα Αλίμου, η πρωτεύουσα λειτουργία της ως δημοσίου πράγματος, ενώ αυξημένη είναι η πιθανότητα να τεθούν από τον ιδιώτη, -και να γίνουν δεκτά μέσα στο κλίμα των καιρών- θέματα που αφορούν την (εντατικότερη) δόμηση του χώρου, αλλαγή χρήσης των κοινόχρηστων αυτής κλπ ,με δεδομένη τη  διαπίστωση ότι η χερσαία ζώνη κάποιων Μαρινών, όπως του Αλίμου, αποτελούν «χρυσωρυχεία» εφάμιλλης αξίας με το καθαρό τμήμα του Λιμένα.

Την ίδια ημέρα για το θέμα αυτό, (δηλαδή της μεταβίβασης των Λιμένων στο ΤΑΙΠΕΔ), συζητήθηκαν στο ΣτΕ συναφείς αιτήσεις ακύρωσης πολιτών αλλά και Δήμων από πολλές περιοχές της Ελλάδας.

Ο Δήμος Αλίμου, σε αντίθεση με άλλους Δήμους, από όλη τη χώρα, που κινήθηκαν δικαστικά ή υποστήριξαν αιτήσεις ακύρωσης των κατοίκων τους, σε καμία σχετική ενέργεια δεν προέβη για τη Μαρίνα Αλίμου.

Η απόφαση του ΣτΕ πρόκειται να εκδοθεί τους επόμενους μήνες.

Advertisements