Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 9-3-2011 συζητήθηκε ο Προϋπολογισμός του 2011 και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου Αλίμου. Και τα δύο υπερψηφίστηκαν μόνο από την πλειοψηφία. Καταψηφίστηκαν από όλη την αντιπολίτευση, πλην του κου Αργ. Αργυρίου, που ψήφισε λευκό.

Παρακάτω παραθέτουμε τις θέσεις της Κινήσής μας, «Άνω-Κάτω στο Καλαμάκι», όπως αυτές εκφράστηκαν από τους δημοτικούς συμβούλους μας, Δημήτρη Κλαυδιανό και Ελένη Μπελιά:


  • Για μια ακόμα χρονιά ο προϋπολογισμός είναι εικονικός. Ενώ στο 2010 είχατε απόκλιση στην πραγματοποίηση του προϋπολογισμού πάνω από 50 % (προβλέπατε έσοδα 55,5 εκατ. και βεβαιώσατε μόλις 27,3 εκατ.), όχι μόνο δεν κάνετε ένα ουσιαστικό απολογισμό για τις αιτίες αυτής της απόκλισης, αλλά επαναλαμβάνετε πρόβλεψη εσόδων 52 εκατ. για το 2011 που γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν πρόκειται να πραγματοποιηθούν.
  • Για μια ακόμα χρονιά ο προϋπολογισμός είναι διαχειριστικός χωρίς στόχους και πολιτικές για την υλοποίησή τους. Η μόνη πολιτική που περιέχει είναι η άδικη αύξηση των δημοτικών τελών που επιβάλλατε εν μέσω οικονομικής κρίσης. Που είναι οι ποσοτικοί στόχοι για τα εκτός δημοτικών τελών έσοδα του Δήμου; Γιατί δεν μας λέτε πόσα είναι τα οφειλόμενα στο Δήμο και τι θα εισπράξετε από αυτά; Ποιοι είναι οι στόχοι και οι πολιτικές για τον περιορισμό της σπατάλης στις εκτός μισθοδοσίας δαπάνες;
  • Για μια ακόμα χρονιά η διαμόρφωση του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος είναι μια τεχνοκρατική συγκεντρωτική διαδικασία ερήμην των κατοίκων αυτής της πόλης. Κανένας δημόσιος διάλογος, καμιά συμμετοχή των δημοτών σε επίπεδο γειτονιάς δεν έχει υπάρξει για τα αναγκαία έργα και τις προτεραιότητές τους. Απλά παραθέτετε νούμερα στη βάση των προβλέψεων της προηγούμενης χρονιάς (που οι περισσότερες έχουν έτσι κι αλλιώς διαψευστεί) , αναπαράγοντας μια τυπική διαδικασία, χωρίς να αντιλαμβάνεσθε ότι ο Δήμος δεν είναι μια επιχείρηση αλλά ένας θεσμός λαϊκής συμμετοχής και ελέγχου.

Για μας ο μόνος τρόπος για να μην συζητάμε κάθε χρόνο στο Δημοτικό Συμβούλιο προϋπολογισμούς εικονικούς, διαχειριστικούς και συγκεντρωτικούς, είναι η διαμόρφωση ενός Προϋπολογισμού μηδενικής βάσης, όπου για κάθε στοιχείο δαπάνης θα εξετάζεται και θα ελέγχεται η σκοπιμότητά του, ενώ για κάθε στοιχείο εσόδου θα υπάρχει στόχος και δέσμευση εκπλήρωσής του Επίσης χρειαζόμαστε ένα συμμετοχικό Προϋπολογισμό, που η κατάρτισή του θα γίνεται με αποκέντρωση, συμμετοχική διαδικασία και με βάση προϋπολογισμούς προγραμμάτων. Κάτι τέτοιο θα φέρει μια σημαντική διαρθρωτική αλλαγή στον τρόπο κατάρτισης, εκτέλεσης και παρακολούθησης του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος. Η υιοθέτηση αυτού του συστήματος θα καταστήσει ευχερέστερη την καταγραφή και τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των διαφόρων δράσεων του Δήμου αλλά και τον έλεγχο του κόστους του κάθε προγράμματος.

Καταθέτουμε, επίσης, τις παρακάτω παρατηρήσεις σχετικά με το Πρόγραμμα Δράσης:

1. Το κείμενο αποτελεί αντιγραφή προφανώς του προηγούμενου Προγράμματος Δράσης. Κατανοητό και από πρακτική άποψη να διατηρούνται κάποια στοιχεία. Αλλά διαβάζουμε «Δημαρχιακή Επιτροπή», «ΥΠΕΣΔΔΑ», «ΥΠΕΧΩΔΕ», που έχουν πια καταργηθεί ή μετονομαστεί. Αυτό δείχνει μια προχειρότητα. Γιατί δεν έγιναν έστω οι τυπικές αλλαγές;

2. Σχετικά με το γραφείο του Δημάρχου και τους ειδικούς συμβούλους και συνεργάτες του: Ποιοι είναι, σε ποιους τομείς θα βοηθήσουν και με ποια αμοιβή; Γιατί είναι τόσο απαραίτητο να προσληφθούν; Δεν υπάρχουν υπηρεσιακοί παράγοντες (Διευθυντές, Προϊστάμενοι) που θα συμβουλεύουν και θα δίνουν εξειδικευμένες γνώμες στο Δήμαρχο; Μια τέτοια επιλογή θα έδειχνε και εμπιστοσύνη προς τους εργαζομένους του Δήμου. Γιατί πρέπει να μας κοστίζουν οι σύμβουλοι 130.000 ευρώ ετησίως;

3. Επί της ουσίας του Προγράμματος Δράσης. Όπως αναφέρεται στην αρχή «Το Πρόγραμμα Δράσης βοηθά να προσδιορίσουμε με πιο σαφή χρονικό ορίζοντα τις πολιτικές που θα βοηθήσουν στην υλοποίηση των ιδεών και των στόχων που έχουν αποτυπωθεί στον τετραετή σχεδιασμό», τον οποίο, όμως, εμείς δεν έχουμε δει. Αναφέρεται, επίσης, ότι το Πρόγραμμα Δράσης αποτυπώνει τις δραστηριότητες κάθε υπηρεσίας του Δήμου. Όλα αυτά θα έπρεπε να ισχύουν. Μόνο που μελετώντας το κείμενο διαπιστώνουμε ότι γίνεται μια γενική αναφορά στις αρμοδιότητες των Διευθύνσεων και των Γραφείων, χωρίς να διατυπώνονται σαφείς στόχοι, χωρίς να περιγράφονται σαφείς δράσεις, ώστε να μπορέσουν και να αξιολογηθούν και να ανατροφοδοτήσουν τα επόμενα Προγράμματα Δράσης του Δήμου. Παράδειγμα: Θα έπρεπε συγκεκριμένα να γίνεται αναφορά π.χ. στο θέμα της Ανακύκλωσης, όπου ο Δήμος είναι πολύ πίσω, πόσοι κάδοι υπάρχουν, πόσοι τόνοι συλλέγονται ή δράσεις για τη ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των παιδιών στα σχολεία… Ή για την κυκλοφοριακή μελέτη, έρευνες για ατυχήματα, αίτια, για το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, κλειστό επί χρόνια.

Σήμερα που η κοινωνία μας δοκιμάζεται από την οικονομική κρίση χρειαζόμαστε :

  • Πρόγραμμα δράσεων και πρόβλεψη χρηματοδότησής του από τον Προϋπολογισμό για τον περιορισμό των κοινωνικών ανισοτήτων και τη βοήθεια στους ανέργους συνδημότες μας,
  • Πρόγραμμα δράσεων και πρόβλεψη χρηματοδότησής του από τον Προϋπολογισμό για την προώθηση –επιτέλους – της ανακύκλωσης στο Δήμο μας,
  • Πρόγραμμα δράσεων και αναζήτηση πόρων για την προστασία των δημόσιων αδόμητων χώρων του Δήμου μας, της παραλίας μας και παράλληλα τη συντήρηση του πρασίνου και την προώθηση περιβαλλοντικών πολιτικών.
  • Πρόγραμμα δράσεων για την ενίσχυση των σχολείων μας και την απορρόφηση όσο των δυνατών περισσότερων παιδιών από τους παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία του Δήμου μας.

Και βέβαια χρειαζόμαστε μια πολιτική εναντίωσης και όχι υποταγής στο μονόδρομο της μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης και της ιδιωτικοποίησης των κοινωνικών υπηρεσιών των Δήμων που φέρνει η κυβέρνηση με τον Καλλικράτη.

Advertisements