Souflias-Attica-CateringΤου Πάνου Τότσικα

Λίγες μέρες πριν εκπνεύσει η κυβέρνηση Καραμανλή, ο μέχρι τότε κυρίαρχος του εσωπαραταξιακού παιγνιδιού υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς, έσπευσε να κλείσει άρον –άρον  κάποιες «ανοιχτές υποθέσεις», λειτουργώντας ως απλός διεκπεραιωτής συγκεκριμένων επιχειρηματικών και εργολαβικών συμφερόντων.

Στις 24 Αυγούστου, με πρωτοβουλία του κ. Σουφλιά, εγκρίθηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) τεσσάρων υπουργών με την οποία εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για τα «Νέα Οδικά Έργα Αττικής», και στις 27 Αυγούστου η ΚΥΑ δημοσιοποιήθηκε στην  εφημερίδα «Γενική Δημοπρασιών».

Στη συνέχεια, προκηρύχθηκε η δημοπράτηση του έργου με καταληκτική ημερομηνία τις 22 Δεκεμβρίου. Έτσι, ο κ. Σουφλιάς «κλείδωσε» ένα έργο προϋπολογισμού 1,8δίς ευρώ, για το οποίο έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, οι οποίοι έσπευσαν ήδη να συγκροτήσουν «κοινοπραξίες» με ευρωπαϊκές και άλλες εταιρίες. Επισημαίνεται ότι τα «Νέα  Οδικά Έργα Αττικής», προβλέπεται να κατασκευαστούν με την μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), και οι ευτυχείς «ανάδοχοι» θα εκμεταλλεύονται τα διόδια για 30 χρόνια…

Ως γνωστόν, ο κ.Σουφλιάς είναι Πολιτικός Μηχανικός και υποτίθεται ότι ξέρει από μπετά και θεμελιώσεις. Στην προκειμένη ωστόσο περίπτωση, την «πάτησε», και το «οικοδόμημά» του κατέρρευσε. Η Νέα Δημοκρατία, έχασε όχι μόνο τις πρόωρες εκλογές για τις οποίες εκ των βασικών της εισηγητών ήταν ο κ. Σουφλιάς, αλλά και τα αυγά και τα πασχάλια, όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια. Ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, «επωμιζόμενος την πολιτική ευθύνη που του αναλογεί», έθεσε τέρμα στην 35χρονη πολιτική του σταδιοδρομία.  Όπως δήλωσε, «…η αποχώρησή μου από την πολιτική ήταν κάτι που αρκετές φορές με είχε απασχολήσει στο παρελθόν. Διάφορες καταστάσεις, διαδικασίες, μέθοδοι στην πολιτική ήταν αντίθετες με τα πιστεύω μου και τα στοιχεία του χαρακτήρα μου…Επέμεινα με την πίστη ότι είμαι χρήσιμος και πιστεύω ότι προσέφερα σημαντικό έργο στον τόπο και την παράταξη…»

Θα μας επιτρέψει ο κ. πρώην υπουργός να μην συμφωνήσουμε μαζί του.

Ο «Σαρακατσάνος»  κ. Σουφλιάς, με το χιούμορ του είχε καταφέρει αρχικά να γίνει συμπαθής σε ευρύτερους κύκλους και έξω από την παράταξή του. Στη συνέχεια όμως αποκαλύφθηκε ο ρόλος του. Η επιμονή του για το «Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό» και τα άλλα Ειδικά Πλαίσια ( ακτές, βιομηχανία, ΑΠΕ), για τους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό και στα Μεσόγεια, για την δόμηση  του χώρου του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και ό,τι απέμεινε από το κτήμα Καμπά, καθώς και η πρόσφατη κατάθεση ενός απαράδεκτου «Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής», αποτελούν μερικά μόνο «δείγματα» της «πολιτικής» που υπηρέτησε ο κ. Σουφλιάς, η οποία μπορεί να  ήταν χρήσιμη για την παράταξή του, όχι όμως και για τον τόπο…

Αλλά πριν από τον τέως υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, τα βρόντηξε και ο (εξωκοινοβουλευτικός) υφυπουργός του, κ. Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος: ο πρώην πρύτανης του ΕΜΠ, 10 μέρες πριν τις εκλογές έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Θεωρώ υποχρέωσή μου να αναλάβω το μερίδιο της δικής μου ευθύνης και να αφιερώσω το ενεργό υπόλοιπο της ζωής μου στην επανόρθωση των ημαρτημένων. Για αυτό και έχω αποφασίσει από καιρό να απομακρυνθώ από το όποιο σύστημα εξουσίας κυβερνήσει τη χώρα».

(Νέα 23.9.09)

Αργά, πολύ αργά φαίνεται ότι αντιλήφθηκε ο κ. τέως υφυπουργός ότι «όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες». Γιατί, πολλές από τις τερατώδεις αποφάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ λήφθηκαν επί των ημερών του και φέρουν την υπογραφή του. Ειδικότερα για τους «Νέους Οδικούς Αξονες Αττικής», ο κ. πρώην πρύτανης, λίγες μέρες πριν αποχωρήσει, εκτελώντας προφανώς εντεταλμένη υπηρεσία, έκανε ότι μπορούσε για να συνυπογραφεί η ΚΥΑ και να προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου. Κρίμα…

Και τώρα τι γίνεται;

Τώρα έχουμε πλέον αντί του ΥΠΕΧΩΔΕ, υπουργείο Περιβάλλοντος- Ενέργειας -Κλιματικής αλλαγής      και υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών – Δικτύων. Το ζητούμενο βέβαια είναι να αποκτήσουμε και φιλο-περιβαλλοντική πολιτική. Μέχρι την ώρα που γράφεται αυτό το κείμενο, δεν έχει ξεκαθαρίσει τι θα κάνει το ΠΑΣΟΚ με τους «νταβατζήδες» επιχειρηματίες και εργολάβους που συνεχίζουν να ζουν και να βασιλεύουν, και  αν οι διακηρύξεις του περί «πράσινης ανάπτυξης» θα συνοδεύονται με «αναπτυξιακά έργα» κομμένα και ραμμένα στα μέτρα τους, όπως οι νέοι αυτοκινητόδρομοι στον Υμηττό και τα Μεσόγεια…

* Προδημοσίευση από την «ΓΑΛΕΡΑ» Νο 49

Advertisements