Λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή, της κυρίας Βάσω Ζούκα, κάτοικο της περιοχής Παλαιού Αλίμου, με μακρόχρονη όσο και σημαντική, ενεργή συμμετοχή στα κοινά του Δήμου Αλίμου. Με την επιστολή της η κα Ζούκα αποκαλύπτει τον κίνδυνο που διατρέχει η περιοχή Παλαιός Άλιμος, από την δημιουργία ιδιωτικού ΚΤΕΟ, και «parking» σκαφών – καμουφλάζ (όπως η ίδια αναφέρει) υπερμεγέθους αποθήκης-μάντρας σκαφών, χρήσεις που δεν συμβιβάζονται σε περιοχές γενικής κατοικίας.

ΚΤΕΟΣΚΑΦΗ

Από το πρώτο τεύχος της εφημερίδας μας «Άνω-Κάτω στο Καλαμάκι» είχαμε επισημάνει ότι οι δραστηριότητες αυτές θέτουν το ζήτημα των επιτρεπτών χρήσεων γης στο δήμο μας. Τώρα με την αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, είναι ευκαιρία να ξεκινήσει μια ανοιχτή συζήτηση στον Δήμο μας για τον επαναπροσδιορισμό τους. Πάντα προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του χαρακτήρα του Δήμου μας, ως περιοχής κύριας κατοικίας.

Σε περιοχές σαν τον παλιό Άλιμο, αλλά και αλλού, θα βρεθούν πολλοί να εκμεταλλευτούν τις σημερινές δυνατότητες του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, με αποτέλεσμα την δημιουργία τετελεσμένων γεγονότων από οχλούσες δραστηριότητες,και την αλλοίωση του χαρακτήρα των περιοχών αυτών σε βάρος της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Χρειάζεται να διερευνηθεί η δυνατότητα αναστολής της έκδοσης των οικοδομικών αδειών (πλην κατοικιών και ότι άλλο προβλέπεται για περιοχές αμιγούς κατοικίας), αδειών λειτουργίας κλπ, στις περιοχές αυτές, τουλάχιστον μέχρι την οριστικοποίηση του νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου.

Ακολουθεί η επιστολή :

ΚΤΕΟ – Parking σκαφών

Παραλληλίες και αναλογίες

Κάτι, τουλάχιστον περίεργο, πρέπει να συμβαίνει στον Παλιό Άλιμο.

Προ αεροδρομίου ήταν μία από τις ωραιότερες περιοχές εξοχικής κατοικίας. Κατά τη μακρόχρονη λειτουργία του αεροδρομίου ρήμαξε, μετατράπηκε στο γκέτο του Αλίμου, πέρα από τη λεωφόρο. Μετά το αεροδρόμιο το «φιλέτο» του Αλίμου. Και το μάτιασαν!

  • το ΚΤΕΟ

Κατ’ αρχήν η δέσμευση του ύψους των οικοδομών ταλαιπώρησε τους οικοπεδούχους για χρόνια.

Ώσπου ο κ. Τσαμήτας αποφάσισε να εγκαταστήσει το ιδιωτικό του ΚΤΕΟ στην περιοχή. Οφείλουμε να του αναγνωρίσουμε πως ό,τι πέτυχε μόνος του και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, δεν το πέτυχαν τρεις δήμαρχοι. Να αποδεσμεύσει το ύψος.

Αυτή την περίοδο οι εργασίες ανέγερσης του ΚΤΕΟ έχουν διακοπεί για δεύτερη φορά, μέχρι να συζητηθούν οι αιτήσεις ακύρωσης, τόσο της άδειας ίδρυσης όσο και της οικοδομικής άδειας. Η ίδρυση ιδιωτικού ΚΤΕΟ σε περιοχή γενικής κατοικίας, δεν επιτρέπεται από το νόμο, και αυτός είναι ο κύριος λόγος ακυρότητας που προβάλλεται. Υπάρχουν επίσης και άλλοι βάσιμοι λόγοι οι οποίοι δεν είναι δυνατόν να αναλυθούν εδώ.

Το ιστορικό του ΚΤΕΟ σύντομα :

Νοέμβριος 2006: Οι κάτοικοι πληροφορούνται ότι πρόκειται να εγκατασταθεί ιδιωτικό ΚΤΕΟ στην περιοχή, αόριστα και χωρίς να έχουν γνώση οποιασδήποτε αδείας.

Δεκέμβριος 2006: Εκδίδεται από την πολεοδομία Αργυρούπολης η πρώτη διακοπή εργασιών λόγω υπέρβασης επιτρεπομένου ύψους.

Ιανουάριος 2007: Μετά από πιέσεις καταθέτει ο Δήμος αίτηση ακυρότητας της οικοδομικής αδείας στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά. Στο ίδιο χρονικό διάστημα καταθέτονται στο Συμβούλιο Επικρατείας αιτήσεις ακύρωσης της άδειας ίδρυσης και της οικοδομικής άδειας από κατοίκους.

Μάρτιος 2008: Αίρεται ο περιορισμός του ύψους των οικοδομών και η πολεοδομία Αργυρούπολης επιτρέπει τη συνέχιση των οικοδομικών εργασιών. Πάλι κατόπιν πιέσεων, ο Δήμος καταθέτει νέα αίτηση ακύρωσης της οικ. Αδείας στο Διοικ. Εφετείο Πειραιά το οποίο διατάσσει την προσωρινή αναστολή της.

Υπάρχουν λοιπόν, τρείς αιτήσεις ακύρωσης προς συζήτηση δύο των κατοίκων στο Σ.Ε. και μία του Δήμου στο Διοικ. Εφετείο, με πιθανότητα παραπομπής στο ΣτΕ λόγω αρμοδιότητας.

  • το Parking σκαφών

Κι ενώ οι κάτοικοι της περιοχής, νόμιζαν ότι τα πράγματα είχαν ηρεμήσει, εμφανίστηκε (…βοήθα Παναγιά μου!) ο εκκλησιαστικός σύμβουλος του Δημάρχου και πρώην δημοτικός σύμβουλος των κ.κ. Ματζουράνη και Αργυρίου, ο κ. Ταρασιάδης. Αυτός και το «parking» σκαφών του!

Οικόπεδο δύο περίπου στρεμμάτων στη γωνία των οδών Αγ. Νικολάου και Ι. Χρυσοστόμου, στο όριο του πρώην αεροδρομίου, εν ριπή οφθαλμού, περιφράχτηκε, ασφαλτοστρώθηκε με ακρίβεια τετραγωνικού χιλιοστού και γέμισε σκάφη.

Έχουν γίνει καταγγελίες από κάτοικο της περιοχής στο Αστυνομικό Τμήμα και την Πολεοδομία, δεδομένου ότι οι δραστηριότητες «parking» σκαφών, στην ουσία είναι καμουφλάζ ευμεγέθους αποθήκης-μάντρας σκαφών και πιθανής συντήρησής τους, δραστηριότητα που εντάσσεται στα ΒΙΟΠΑ και στο χονδρεμπόριο και σε καμιά περίπτωση συμβατή με τη γενική κατοικία.

Αναμένονται οι ενέργειες του Δήμου.

Πρόταση προς τους κατοίκους της πολύπαθης περιοχής: εκτός των οποιονδήποτε ενεργειών τους για την προστασία της ποιότητας ζωής τους και των περιουσιών τους, ας κάνουν κανέναν …αγιασμό και κανένα …ξεμάτιασμα! Και ας μην ξεχάσουν, καλού κακού, να έχουν πρόχειρο και κανένα …λαμπαδόξυλο!

Βάσω Ζούκα